středa 7. října 2009

Pinzeta

Už je to pár let, když puberta klepala na dveře a my jsme si pinzetou vyškubávali na bradě první vousy (při této vzpomínce zdravím mého kamaráda Šrota). Pak se pinzeta z mého života nějak vytratila, neboť její souboj s vousy skončil debaklem.
Ted se mi do života zase vrátila. Necekejte žádné metrosexuální historky o úpravě srsti na různých částech těla. Důvod je prostý – nasel jsem si na hlavě první šedý vlas. Je to tak. První SEDÝ vlas. Nevěřil jsem vlastním očím. Nejprve jsem si myslel, ze je to vinnou špatného osvětlení v naší koupelně. Takže jsem to vytrhnul, položil na černý papír a pod různými zdroji světla se snažil přesvědčit, zda je opravdu sedy, což by znamenalo, ze stáři přichází už 3 roky po pubertě.
Byl šedý.
Ale už není. Zneškodnil jsem ho, koupil si čepici, barvu na vlasy a informoval se, kolik stoji místo ve starobinci.
Už se s tím pomalu smiřuji, ze léta lehkovážného chování omluvitelné mladistvým charakterem jsou pryč. Místo toho mam důchodové pojištěni (nekecám), zuby moudrosti a šedý vlas.

Na to navazuje i historka z doby nedávné. Byl jsem se Charlottou v kině. Měli jsme volné lístky, nesli jsme na nic konkrétního, proste jsme vyrazili s tím, ze už něco vhodného pro nás najdem. Po vyloučení všech akčních a romantických filmu (neměli jsme náladu na krev a hloupé reci), filmu pro děti (s šedým vlasem nemůžu) jsme narazili na film „Whisky a vodka“. Už ten název nás nadchnul. Při pohledu na obsazeni jsme se zaradovali – hraje v něm náš oblíbený herec Henry Hübchen. Je to výborný herec, ma charisma a hraje v dobrých filmech. Dej filmu: stárnoucí herec závislý na alkoholu bojuje o zachováním cti. Takže všecko bylo jasné – ten chceme vidět, přesně film pro nás!
V kině nám bylo od začátku nápadné, ze jsme tam sami. Říkali jsme si, ze jsme asi přišli moc brzo. Pravda, do začátku filmu zbývaly dlouhé dvě minuty.
Nakonec nás ten film vidělo sedm. My dva a zbytek důchodci. Asi jsme fakt jiní… Krucinál, jsme staří jen proto, že nemáme rádi Transformers?!

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

pekna historka. bohuzel pro me nemuzu rict, zebych podobne nezazival. halt - mame roky. (asi mesic zpatky se muj o tri roky mladsi kolega nad SEBOU podivoval, ze jeste nema deti, zenaty je samozrejme...)