středa 7. října 2009

Život je změna

Dlouho jsem přemýšlel, jak mam jádro této historky uvést, abych nikoho nešokoval. Ale risknu to bez úvodu: včera jsem hrál v kostele během evangelické bohoslužby na kytaru píseň „Boží stopy“.
Babičkám musím zhasnout plamen naděje hned na začátku, já nejsem ministrant a ani nikdy nebudu. Škola, kterou navštěvuju, byla dlouho na pozemku společně s domovem důchodců, speciální školou. Všechna tato zařízení jsou evangelická, jsem tudíž ve spárech církve. Vyznačuje se to tím, ze máme předmět náboženství a na pozemku školy potkávám jeptišky.
Školu nám ale přestěhovali a na počest tomu se konala bohoslužba. Škola se musela stehovat, protože si jeptišky stěžovaly, ze vzezření a život žáku naší školy neodpovídá jejich představám. Částečně to chápu. Fialové vlasy, černé hadry, roztrhané tenisky, 5 kg železa v obličeji (piercing, nikoliv rovnátka) a všudypřítomný cigaretový dým je standardní image. Až na tenisky a cigarety nezapadám do konceptu, presto jsem se musel stehovat taky.
Ve škole pilně navštěvuju kurs hry na kytaru (po 16 letech). Zná nás každý, ne proto, ze jsme nejlepší, ale protože jsme nejhlučnější.
Zkratka a dobře jsme byli požádani, jestli bychom něco nezahráli.
Mně je každá církev úplně cizí, je to pro mě španělská vesnice. Ale mam rad místního faráře, kvůli kterému jsem se rozhodl to udělat. Je to moc milý chlap, dá se s nim superně pokecat o životě a je s nim sranda. Jakožto evangelicky farář může mít rodinu, čehož využil a je ženatý a má tři děti, je proste úplně normální, čímž pro mě není návštěva ze středověku jako většina řimskokatolických farářů, které jsem kdy viděl.
Text písně jsem se nebyl schopný až do koncertu naučit, neboť mi obsah zase tak moc neříkal. Náboženská lyrika není prostě můj žánr.
Přišlo mi to hrozne srandovní – skupina pohanu hraje jeptiškám, které tvořily většinu osazenstva kostela.. Smál jsem se, ze jsme jediná skupina na světě, jejíž ¾ fanoušků jsou jeptišky:-)

Myslel jsem si, ze za tu dobu, co jsem v Německu, jsem se vůbec nezměnil. Ale asi jo… Kdyby mi někdo před třemi lety řekl, ze budu hrát po kostelech na kytaru a ještě k tomu chtít se zenit, tak omdlím smíchy:-)

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Sunsurf
takze se chysta nataceni sestra v akci 3, nebo Jara v akci ?

Martin crysman Zahradník řekl(a)...

"...jak mam jádro této historky uvést, abych nikoho nešokoval" ??? Si děláš prdel? Jsem se málem neprobral z kómatu jen co jsem dočetl první odstavec!

A sotva se tak stalo, byl jsem uvržen do druhého, když jsem si přečetl i příspěvek "Bez komentáře". V kontextu pinzet a kytar v kostele... Jaro, z tebe se nám stává regulérně dospělý muž!! Jistě Ti to sluší, tak už mi konečně někdy napiš, kdy se na tebe můžu zajet podívat??!!

Tvá láska z dětství, odkladiště bramborových salátů, věrný dodavatel třepotajících se pudingů, spolubojovník ve válce proti nudným komiksovým bublinám a spoluproživatel psychoorgasmů, MZ